مبانی نظری روانشناسی درباره هوش معنوی

مطالب دیگر:
پاورپوینت ارزیابی اقتصادی پروژه ها (اقتصاد مهندسی)پکیج طراحی فونداسیون، آرماتوربندی و اجرای سقف نمایشگاه بین المللی آفتابتحقیق بررسی رابطه بین حاکمیت شرکتی و عملکرد بانک های ایرانیپاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه (Rapid Plant Assessment)پاورپوینت ارگونومی و کار زنانپاورپوینت استراتژی تولید- یک دیدگاه تطبیقیپاورپوینت استراتژی های تولیدپاورپوینت آشنایی با الگوریتم های زمان بندیپاورپوینت آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001: 2000)پاورپوینت اصول کار تیمی، مديريت استرس در محیط کار و مهارت مدیرتی زمانپاورپوینت آشنایی با نرم‏ افزار WinQSBپاورپوینت آمار و احتمالات مهندسيپاورپوینت آشنايي با سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي (GIS)تحقیق بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذيري در زنان شاغل و غیرشاغلپاورپوینت کارتوگرافیپاورپوینت انواع نقشهپاورپوینت آشنایی با مرمت بنا و ابنیه حمام کرناسیونخلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینزنقشه اتوکد گاز ساختمان 20 واحدیپاورپوینت اکوتوریسم بیابان و روش های ارزیابی آن
مبانی نظری روانشناسی درباره هوش معنوی دارای 13 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در |31018455|oyj
در حال حاظر شما فایل با عنوان مبانی نظری روانشناسی درباره هوش معنوی را دنبال می کنید .

مبانی نظری روانشناسی درباره هوش معنوی
دارای 13 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

مـعنویت
مـعنویت‌ به‌ عنوان‌ یکی از ابعاد انسانیت‌ شامل آگاهی و خودشناسی می شود بیلوتا معتقد اسـت مـعنویت، نیاز فراتر رفتن از خود در زندگی‌ روزمـره‌ و یکپارچه شدن با کـسی غـیر از‌ خودمان‌ است‌، این‌ آگاهی‌ مـمکن اسـت منجر‌ به‌ تجربهای شود که فراتر از خودمان است، این آگاهی ممکن است مـنجر بـه تجربهای شود که‌ فراتر‌ از‌ خـودمان اسـت. (جـانسون، 2001؛ به نقل از غباری بناب و همکاران، 1386).
می توان‌ علت‌ مخالفت بعضی از محققان، همانند گاردنر، در مورد این مسأله که هوش معنوی متضمن انگیزش، تمایل، اخلاق و شـخصیت است را به نگاه شناختگرایانه آنان‌ از‌ هوش نسبت داد. (نازل‌، 2004‌).
وگان(2002) بعضی از خصوصیات معنویت را چنین عنوان کرده است:
1. بالاترین سطح رشد در زمینههای مختلف شناختی، اخلاقی، هیجانی و بین فردی را در بر میگیرد.
2. یکی از حـوزههای رشـدی‌ مجزا‌ می باشد.
3. بیشتر به عنوان نگرش مطرح است. (مانند گشودگی نسبت به عشق)
4. شامل تجربه های اوج می شود.


هوش معنوی و مؤلفه های آن

ادواردز مـعتقد اسـت‌ داشتن‌ هوش‌ معنوی بـالا بـا داشتن اطلاعاتی در مورد هوش معنوی متفاوت است. این تمایز فاصله میان‌ دانش عملی و دانش نظری را مطرح میکند. لذا نباید داشتن دانش وسیع در‌ مورد مسائل معنوی و تمرینهای‌ آنها‌ را هم ردیف دستیابی به هـوش مـعنوی از طریق عبادت و تعمق برای حل مسائل اخلاقی دانست؛ هرچند میتوان گفت برای بهرهمندی مؤثر از معنویت، داشتن توأمان دانش نظری و عملی لازم مي باشد (غباری بناب و همکاران، 1386).